2012. augusztus 17., péntek

Házi kenyér - kenyérsütő géppel

Nagy szerelmem a kenyérsütőgépem. Nagyon megkönnyíti a dolgom a kelt tésztákkal például, és mindig isteni finom az eredmény. Arról nem is beszélve, hogy mielőtt megkaptam volna a gépem fóbikussan féltem a kelt tészta készítéstől, pedig élek halok érte. Ezt a receptet félig úgy találtam az interneten, félig magam is kísérleteztem vele. Maga a kenyér Isteni puha, és az is marad jó 3 napig, ha jól van csomagolva. Kedvenc csomagolási technikám: a kenyér elejét, ahol szeltünk belőle alufóliával "zárom" le, utána az egész kenyeret konyha ruhába csavarom, majd egy nejlon táskába teszem. Így nekem nagyon szépen eláll a kenyér. Bár ez nem biztos  hogy működik otthon is, mert a nagyokosok azt mondják függ hogy hol élsz, milyen a páratartalom... Igen eléggé belerágtam magam a házikenyér dologba, hiszen párom angol, ami annyit tesz hogy pirítóst pirítóssal eszik...

Hunglish




A recept:

1 csésze meleg víz
2 evőkanál cukor
7 gramm por élesztő (2 és fél teáskanál)
1/4 csésze olaj
3 csésze liszt, normál
1 kávés kanál só

A csésze mérték egység az az amerikai, kérlek nézd át a Konyhai átváltásokat, vagy ha tudsz szerezz magadnak ilyen mérő eszközt. Nekem megkönnyítette az életem...

Elsőnek a vizet, cukrot és élesztőt beleteszem a gépbe, és hagyom állni legalább 10 percet. Ettől az élesztő felhabosodik.
Ha kész, akkor hozzá adom a lisztet, sót és olajat. Indítsuk el, de várjunk pár percet és ujjunkkal nézzük meg nem-e túl kemény a tészta, ha igen csepegtessünk rá igen kevés olajat.  És készen is vagyunk csak várunk a friss finom kenyérre. Alap programon nálam 3 óra. Én a héját mindig világosra állítom, így is elég ropogósan jön ki.

Imádjuk az illatát, és mindig teszteljük amit elkészült...( fele el is fogy!)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése